Tweets door Oost Europa

Eindelijk... ZON!

Eindelijk in Kroatie en lekker weer :)) Jippie!

We kwamen gisteren aan, na een bizarre rit in de nachttrein waar we maarliefst 3 keer wakkeer werden gemaakt om ons paspoort te laten zien, ook kwam er een schattig omaatje langs en die brabbelde iets en ging daarna weer weg...). In een plaatsje stoppen we en moeten we overstappen op de bus, vanuit de bus hebben we mooi uitzicht over de Kroatische kust, echt super mooi! Toen we in Rijeka aankwamen was het lekker weer, zon warm gewoon perfect. We hadden ons hostel opgezocht en gingen meteen het strand opzoeken. Op onze kamer was ondertussen ook een engels meisje gearriveerd die met ons mee ging, echt super aardig persoon heel open en vriendelijk. We hebben die hele middag lekker aan het water gelegen op een klein strandje met heel mooi blauw helder water :) je kan zo de bodem zien. Het meisje, Holly, vertelde dat ze comedians had ontmoet in het vliegtuig van Londen naar Rijeka en ze hadden haar uitgenodigd om s avonds naar hun voorstelling te komen in rijeka in een oud kasteel. Holly vroeg of met haar mee gingen en dat leek ons wel leuk. We hebben die dag een beetje met haar opgetrokken.´S avonds nadat we eerst met zijn drieeen hadden gegeten,zijn wenaar die voorstelling gegaan. Daar mochten we ook gewoon gratis naar binnen, hoe chill :)). Het was een show met 3 comedians, twee uit Engeland en eentje uit Kroatie. De Kroaat deed erg zijn best, maar was niet zo grappig als de andere twee. Vanaf het kasteel hadden we een super mooi uitzicht over Rijeka by night. Na een lange dag namen we de taxi naar huis en konden we eindelijk slapen. Holly nodigde ons uit in haar `hotel` in Londen, en we gaan haar zeker binnenkort opzoeken!!

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we naar het centrum gegaan om wat boodschappen te doen. Daarna hebben we lekker gechillt op het strand, een nog mooier strand dan gisteren! En we zijn eindelijk bruin geworden. Ook zijn we aangevallen door een haai, een menselijke haai welteverstaan... Een kind van hoogstens 10 en omvang gigantisch ging ons achterna zitten en deed alsof ie een walvis was, raar kind... Gelukkig ging ie op een gegeven moment andere mensen lastig vallen :p. Helemaal uitgerust zijn we in het hostel eens gaan bekijken wat we de komende dagen gaan doen. We wilden heel graag naar Split en Dubrovnik maar dat is niet te doen, omdat er in Kroatie hele slechte trein verbindingen zijn en we daarom de bus zouden moeten nemen en daar zouden we dan ook nog zo n 200 euro aan kwijt zijn.. dus dat ging helaas niet door. Voor een volgende reis staan die steden in ieder geval op ons lijstje want de omgeving is daar echt super! Nu hebben we net een hostel geboekt in Pula, een andere stad in Kroatie aan de kust waar je ook lekker kan mountainbiken en duiken wat we heel graag willen doen. Er zit ook een heel mooi nationaal park in de buurt Brujini National Park wat erg de moeite waard schijnt te zijn! Na Pula is waarschijnlijk het plan om naar Bled te gaan in Slovenie, een heel mooi meer ligt bij dat dorpje en je schijnt er ook mooi te kunnen wandelen in de bergen, maar we wachten even het weer af :) We hebben er in ieder geval super veel zin in en zijn super blij met de zon :))

En nu, tassen inpakken en slapen!

P.S. In het laatste bericht dat we hadden geschreven dat zo abrupt af was gebroken kwam door de gekke eigenaresse van het hostel waar we in Belgrado in verbleven. Ze wou dachten we van ons af ofso want we hadden al uitgechecked maar we konden niet echt ergens heen s avonds voor dat we de trein in moesten dus waren we nog maar even naar het hostel gegaan, wat eigenlijk heel normaal is.. maar in haar beleving dus niet.. In ieder geval we zaten op de bank met de laptop en blijkbaar mocht dat alleen op het bureau, maar dat zei ze niet normaal ze griste dat ding uit onze handen en brabbelde wat in het servisch.. en liep toen weer boos of geirriteerd weg. Die ochtend was ze ook al niet blij met ons toen we nog in bed lagen om kwart over tien, toen kwam ze dus de kamer op om te zeggen dat we uit moesten checken, maar je kon tot elf uur uitchecken dus we wisten niet echt wat het probleem was, maar we luisterden toch maar naar haar... Beetje gek mens :P

We hadden ook nog op onze laatste avond hele leuke mensen in het hostel ontmoet. Helaas net te laat, want wij moesten dus weg, maar we hadden nog wel de hele avond tot dat we weg moesten met ze gepraat in het hostel, super leuk! Verder was Belgrado wel oke, maar het was voor ons allebei niet echtde stad ofso.. allemaal grijs en de mensen zijn over het algemeen niet echt vriendelijk.. Maar gelukkig zitten we nu in Kroatie en daar zijn de mensen wel vriendelijk en is het super weer :)))

Tot snellies, knuffels en kussjes Suuzz en Nienke

sharon

Heeel veeel plezier in kroatie! Klinkt super mooi:)xx

Arjen

Kroätie = awesome. Ik zou lekker daar blijven. :P

marijke

Yesss mooi weer!:D Pula is ook aan te raden. Heb er op een camping gestaan en was heel mooi:)

Jan ,Mientje

Niet te bruin worden anders kennen we jullie niet terug. Nog veel zon plezier dan.