Tweets door Oost Europa

Na regen komt zonneschijn!

Yes! Eindelijk in Budapest!

De nachttrein was deze keer een stuk beter bevallen qua slaap, maar helaas niet qua gezelligheid. In onze coupe zaten twee chagrijnige fransen die uiteraard geen woord engels konden en dus in het frans tegen ons begonnen te brabbelen en zeuren over onze tassen, maarja daar verstaan we natuurlijk geen zak van, dus gewoon lekker negeren die handel! Uiteindelijk waren die twee naar boven verkast, gelukkig. Toen kwamen er nog twee nederlanders bij. Die bleken alleen niet helemaal sociaal aangepast :P. Hierdoor kregen we dus wel een goede nachtrust en in deze trein konden we ook prima slapen! Rond negen uur kwamen we in Budapest aan :)

Helaas verlieten we Krakau met regen en onweer en kwamen we Budapest binnen met regen en onweer... We besloten dus eerst maar even op het station te bivakkeren en ons ontbijtje te eten. Helaas bleef de regen maar aanhouden en begon Suuz toch enigszins dringende smsjes te krijgen van Kristina over waar we bleven. Anderhalf uur later waren we dan eindelijk bij ons appartement aangekomen, nadat we enorm om hadden gelopen zou later blijken... Maarja het regende, NIenke was gestresst, het schoot dus niet op :P hihi. Gelukkig bleef Suzanne kalm :) Ons appartement is dik chill, lekker onze eigen plek voor even, met een keukentje en badkamer. We besloten eerst maar even de was te gaan doen... Want dat is wat je doet op je eerste dag in Budapest -_-' Toen we klaar waren met de was en wringen bleek de zon buiten te schijnen met een blauwe lucht, yay! Snel onze korte broeken aan en naar buiten, hopla!

We slenteren wat door de stad, komen leuke pleinen en mooie gebouwen tegen onderweg. Budapest is een super mooie stad! Het bestaat uit twee delen, Buda en Pest. Vanaf de Pest, aan de andere kant van de rivier de Donau, zie je Buda liggen, geweldig! Vooral met de zon die door de wolken breekt en op het water schijnt en de stad verlicht. Buda is vooral heel mooi omdat je vanaf Pest, Buda als een heuvel/berg ziet liggen, met allemaal bomen en groen op rotsen, echt super! We lopen nog wat door de stad, maar het is onder hand al zes uur en onze maagjes beginnen te knorren en Nienke moet heeeeeel nodig naar de wc x) We doen snel boodschappen en koken een prutje, jummie, derp!

Nu zitten we in intercafe dit verhaaltje te schrijven en dringend foto's op stick te zetten, want Nienke's geheugen kaartje zat helemaal vol! OH NO!!!!

Vanavond doen we rustig aan, laten we alles op ons inwerken, morgen weer een dag! We hebben er nu al zin in, dubbel derp en eekhoorn gezichten hahah :P (inside joke - maar nog steeds grappig) derp derp derp en dat maakt het eigenlijk nog meer derp, maar dat maakt niet uit :P trek in een hobbit!

Kusjes en knuffeltjes :)) hihi

Anne

Leuke foto's chickies! Have fun in Budapest, hopelijk blijft de zon schijnen :)

marijke

Leuk om nu ook foto's horende bij de verhalen te zien:D Heel veel plezier!!

Carla

Wat een avontuur! Ik zou er jaloers van worden.Leuk die
foto's.Hebben jullie er al veel gemaakt?
Hoe komen jullie aan een appartement? Wel handig.
Nog veel plezier en veel kusjes van ons drietjes.

Bart

Maar.... heeft Nienke de WC nog op tijd gehaald? Dat vertellen jullie niet!