Tweets door Oost Europa

Bye bye Budapest

Van onze laatste centjes zitten we voor vertrek in een of ander schraal internetcafe op het station nog snel een verhaaltje te schrijven over de afgelopen dagen. Waarschijnlijk hebben we veels te weinig tijd om in detail te treden, maar oke.

Donderdag was het helaas 's ochtends aan het regenen, maar dat hield ons als nederlanders die wel wat gewend zijn niet tegen. We gingen met goede moed naar het parlement dat niet alleen van buiten mooi schijnt te zijn, maar ook binnen het bekijken waard is. We gaan in de rij staan (we denken dat het de rij is voor toegang, maar later komen we er achter dat het alleen de rij was voor het kopen van een kaartje..), maar na een uur besluiten we de rij te verlaten aangezien we niet dichterbij lijken te komen.. Om onszelf te troosten op zo een troosteloze grijze dag nemen we koffie met heeeeeeeeeeeeerlijke muffins met chocola en blue berries bij de coffee heaven, de nieuwe starbucks :). Als we deze verorberd hebben gaan we een kijkje nemen bij het Etnografisch museum, daar zien we een tentoonstelling over hongaarse tradities en de Amazone. Dan gaan we naar de Basiliek, waar we de toren beklimmen en een mooie uitzicht hebben op de stad. We gaan uit eten bij een heel schattig klein vegetarisch restaurant in een kelder (thanks to lonely planet) en gaan we naar de citadelle, waar je wederom een mooi uitzicht over buda en pest hebt.

Pest by night op donderdag viel nogal tegen, we hadden de stad aardig doorgekamd maar echt een leuke plek om te dansen of cocktails te drinken was niet open.. Je had alleen kroegen met bier zuipende mannen, derp..

De volgende dag slapen we uit en gaan we lekker naar het badhuis, aangezien het alweer regent... In het badhuis laten we onszelf lekker verrimpelen en weken in baden van 36 graden etc. Lekkere sauna s en dompel baden, genieten.. Alleen het zien van mega mandy s in badpakken is toch wat minder prettig.. hihi. Naar zwavel stinkend lopen we Andrassy af en eten wat voor het Opera huis :) S avonds hebben we bij een super leuk en hip pizza pasta restaurant gegeten, het principe is echt heel leuk maar geen tijd om uit te leggen derp... Die avond wouden we opnieuw de stad checken maar we waren allebei zo kapot dat we lekker skibbo hebben gedaan, super leuk kaartspel en toen zijn we ons maar gaan opladen voor de volgende dag.

En ja hoor, het regende alweer vandaag.. maarja niks aan te doen en we wouden toch nog graag de rest van Buda zien dus zijn we dat maar in de regen gaan doen ook, bikkels dat we zijn. We zijn naar de matthias kerk geweest super mooi en een of ander onderdeel van een fort waar je langs kon lopen en een uitzicht op pest had. Daarna zijn we nog naar het paleis geweest en vervolgens terug naar het centrum van Pest. We wouden nog een keer naar het badhuis maar we hadden geen centjes meer en de zon ging eindelijk een beetje schijnen dus zijn we nog naar margaret island geweest.

De tijd is op, helaas. Kortom, Budapest is een super gave stad, en we komen er zeker nog eens terug. (uitroepteken, die we niet kunnen vinden, derp...)

En nu, BELGRADO. YAYYYYY :)))))))

kusjes

Loes

Hoi drollies,

Mijn eerste reactie haha! Ik hou jullie weblog op de voet bij maar vergeet steeds iets te sturen. Maar heb wel gesmst. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!!

Fijne reis alvast voor vannacht! X

Esmi

Groetjes van Peet en mij!!!
Have fun lady`s!
x