Tweets door Oost Europa

Een wereld van verschil

Het is een beetje erg, maar we kunnen eigenlijk niet wachten tot dat we de trein naar Zagreb kunnen nemen en dan richting Rijeka mogen. Over twee uurtjes lopen we naar het station. Belgrado is ook niet zo'n grote stad, het deel wat er toe doet is niet zo groot en hadden we gister dus ook al in een dag gezien. Vandaag hadden we eigenlijk wat musea willen bezoeken omdat het weer wederom niet echt mee zit, maar helaas zit alles daarvan op maandag hier dicht.. We hebben dus nog maar wat door de stad gelopen en op terrasjes gezeten en een aparte markt bezocht.

Gisteren toen we rond een uur of zeven s ochtends aankwamen werden we even met de feiten geconfronteerd, voor Novo Beograd ligt namelijk een hele sloppenwijk op een vuilnisbelt.. Allemaal huisjes van plastic en afval, we zagen een man en kindje tussen het afval dingen zoeken en pakken.. Dit hadden we allebei eigenlijk niet aan zien komen en onze stemming daalden aardig, we werden er een beetje verdrietig van. Het was echt smerig..

We moeten nu weg van een vrouw...

Esmi

Erg is dat inderdaad om te zien! Ga je wel beseffen wat je hebt. Ik ken het! x toi toi toi meiden!