Tweets door Oost Europa

Het regent, het regent, de biertjes worden nat...

Onze ochtend begon fantastisch. Er zaten mensen vast in de lift en de stroom was uitgevallen.. Gelukkig zaten wij niet in de lift, we hebben er wel om gelachen ;) Leed vermaak ^^

Uiteindelijk verlieten we het hostel rond een uur of 07.45 een uurtje later zou onze trein vertrekken. We hebben overhaast nog even wat kaarten gepost en Suuz heeft nog een laatste rondje over het station gerend zoekend naar een brievenbus. Heerlijk, bij Nienke zat de stress al aardig hoog, VERDOMME DE TREIN GAAT OVER 10 MINUTEN SUZANNE!!!!! Maar we hadden geluk, we stonden precies voor de ingang die we van de trein moesten hebben en we hadden onze plekken al snel gevonden! Maar toch zijn er altijd mensen die nie zo slim zijn en denken dat ze overal mogen gaan zitten ook als er GERESERVEERD op staat, maarja dat probleem was ook snel opgelost en natuurlijk wanneer je in een trein vol met duitsers en polen zit, zitten er nederlanders naast je! Die komen ook altijd uit alle holen en gaten gekropen... Het was wel gezellig en grappig, op een gegeven moment drong er toch een lucht de coupee in, niet te houden, maar dat is verder niet zo heel interessant..

De trein reis was verder super, we kwamen allemaal langs kleine dorpjes in Duitsland en Tsjechie en de natuur was ook echt super, dus zeer leuk om naar buiten te kijken met een muziekje op! Vooral van Foster the People, super cd ;) :) :) Het is bijzonder om te zien hoe het landschap verandert, en dat je precies ziet (en hoort... vooral de machinist heeft van duidelijk praten geen kaas gegeten... Alle talen die hij spreekt leken op elkaar, geen touw aan vast te knopen!) wanneer je in Tsjechie bent.

Het was (lees was..) mooi weer toen we aankamen in Praag, lekker zonnetje, lekker temperatuurtje, gewoon genieten dus! Een geweldige stad, nadat we de backpacks af hadden, daarvoor was het gewoon een kutstad :P Uiteindelijk gingen we naar de Bila om boodschappen te doen en verbaasde ons over de prijzen :O ... INSLAAN!!!!! 3 kilo kaas, 25 broodjes hmmm.. ;) grapje. We hadden beetje avondeten gehaalt om mee te nemen naar een park bij Vyserhadt (wat een kasteeltje is) helaas konden we daar niet meer naar binnen, maar we gingen lekker op het gras zitten om te eten en van het uitzicht over Praag te genieten onder het genot van een Corona (ja sorry het was 2 euro 10 ofso morgen drinken we wel Tsjechie's bier)...

Maar om even terug te komen op het was mooi weer.. Het begon een beetje te druppen en we dachten owww die bui trekt vast wel over, maar nee het begon een beetje te rommelen (gewoon blijven zitten nog steeds he) en het begon iets harder te regenen.. Weetje wat dan gaan we toch onder een boom zitten.. (en het rommelde nog steeds -_-) Nou we denken dat jullie al wel kunnen raden waar dit heen gaat, uiteindelijk was het dus aan het stormen en het gieten en bliksem, rommel, lucht werd paars taferelen! Wij rennen naar die metro, helemaal doorweekt! Uiteindelijk komen we in onze straat waar ons hostel op aan sluit en die straat loopt schuin af heel lang.. Een grote stroming van water.. We waren toch al doorweekt dus dat maakte ook niet meer uit! GENIETEN

Dit is dus ook voor het eerst dat we 's avonds voor 0.00 een verhaaltje schrijven :P Dit was overigens niet onze eerste doorweekte ervaring, in Berlijn heeft het ook een avondje lekker gegoten, maar deze bui in Praag sloeg echt alles..

Uiteindelijk hebben we deze dag helaas nog niet zoveel van Praag gezien, we waren van plan om na het eten in het park het oude centrum in te gaan en een beetje rond te slenteren, maar helaas.. Morgen gaan we in ieder geval de stad verkennen met een gratis tour langs alle groten dingen en we hebben ook onwijs zin om de 6 verdieping tellende disco/club te gaan bezoeken :))

Oja en Nienke's mobiel heeft het begeven door die fantastische regen bui.. :(((

Esmi

Enjoy!!

Marleen

Mooi, nouja niet van de regenbui en de telefoon! Is hij nog gered of was het kwaad al geschiet? Na regen komt zonneschijn?! Geniet ervan, liefs van uit het hele natte kikkerlandje!

Mientje en Jan

Een buitje is nog te over zien,hier is het herfst wind en regen.Geen telf. contact meer. Gelukkig hebben we nog zo contact,veel liefs

Karolina

Nienk! Leuke verhaaltjes hoor! Soes en ik hebben wanhopig nog naar oplossingen gezocht voor onze vakantie en het is nu definitief: Parijs, Zuid-Frankrijk en Noord-Italië :D Ik zag het even niet meer zitten, maar nu heb ik er helemaal zin in! Heel veel plezier! KUS