Tweets door Oost Europa

Van Balzac tot Josty

Berlijn is maar een rare stad...

Dan sta je in het Josty cafe en dan bestel je een Balzac koffie met een hobbit, je zou er spontaan Zweithaar van krijgen, maar het is echt geil.

Over 5 uurtjes moeten we opstaan en dan gaan we weg uit Berlijn, naar Praag! :) Maar we zullen Berlijn zeker missen, het is een onwijs vette stad, geen enkele als Berlijn en voor ieder een aanrader.

Gister zijn we naar het Tacheles geweest, dat is een kraakpand waar kunstenaars wonen en werken en non - profit. Een super vet gebouw wat over een halfjaar gesloten wordt..ongelooflijk, zou echt niet mogen! Overal in het pand is kunst en de kunstenaars zijn ook zelf gewoon bezig met schilderen en wat niet al terwijl jij door hun atelier loopt. Gaaf!

Ook nog wat over Alexander Platz en Postdammer Platz gelopen en in het Tiergarten Park gechilled. Toen hebben we met iedereen gegessen ergens bij een indiaas restaurantje op Kurfstdammer Platz. Suuzzzz had een heeeeeeeeeeerlijke aardappel ovenschotel. In een woord GENIETEN :P jammie jammie food in suuzies tummy :)

Uiteindelijk zijn we afgelopen nacht rond 4 of 5 uur in bed beland. Na een super gezellige nacht/avond in een park met een dik relaxed kampvuur :)). Credits voor de mannen!

Afgelopen ochtend hebben we beetje rustig aangedaan en lekker koffie gedronken van een Balzac, want een goede Balzac is het halve werk. Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed, HEERLIJK!!!! We hadden er al wel meer kunnen hebben, maar we kwamen er pas laat achter dat die Balzaccen zo makkelijk en goedkoop te verkrijgen zijn.

Na die overheerlijke Balzac zijn we naar Checkpoint Charlie geweest. We hadden graag naar het Dali museum gegaan, maar die was toch een beetje duur. Toen zijn we nog de Berliner Dum in geweest, een mooie kerk die zeker de moeite waard is om van binnen te bekijken en over de gallerij te lopen.

Daarna stranden we op het grasveld voor de kerk om onze meesterlijke radslagen aan iedereen te showen, en geld dat we kregen wauw! :P hihi (we hadden ze eigenlijk geld toe moeten geven, vooral Nienkes kunsten liet te wensen over (a))

Als avondeten hebben we onze bek even de hens gezet gewoon omdat we daar in zin in hadden. Proefde niks meer van het hele gerecht, maar dat maakt niet uit, trek in een Hobbit, uiteraard wel met een Balzac :P Als toetje hebben we een lekkere DONUT gegeten in het Mauerpark en we hadden onderweg nog wel wat last van Mega Mandys die voorbij rolde op weg naar Curry worsten met nederlandse mayo van de Mac..

Helaas gaan we Berlijn dus morgen verlaten, maar we hebben heel veel mooie steden voor de boeg en nu gaan we lekker douchen en slaapie doen :)

Kusjes en knuffeltjes Suuzz en Nienke

Thomas

gekkies

Bart

MEGA MANDYYYYYYYYY!

Arjen

Natuurlijk moet dat gebouw gesloten worden. Stelletje lamme kunstenaars. >_>
Wel leuk om te lezen dit allemaal. :D

Syfra

Haha volgens mij hebben jullie het heel erg leuk! :p
Mega Mandys hahaha!!
Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis! ;)

Liefs XX

Esmi

Have fun met het vervolg van jullie reis!
Ben benieuwd naar jullie andere grappige verhalen.
Kus Esmi

Anne

haha, weirdos, ik snap de helft van jullie verhaal niet, maar ben heel blij dat jullie het zo naar je zin hebben. Jullie mogen alles nog een keer mondeling gaan toelichten ;) heel veel plezier nog lieve tweets! geniet ervan! xxx

sharon

Haha gelukkig ben ik niet de enige die niet het hele verhaal kan volgen!! Maar wel goed om te horen dat jullie zo genieten! Veel plezier met het vervolg van de reis!
Xxx

marijke

Hihi, leuke verhalen:) Hoop dat het snel beter weer wordt! Hier is het ook al zo slecht..:( Maar jullie vermaken je wel zo te horen!! Have fun in Praag xxx